دکتر ندا سالاریه

دکتر ندا سالاریه متخصص زنان در شمال تهران جردن

دکتر ندا سالاریه

دکتر ندا سالاریه متخصص زنان در شمال تهران جردن

  • ۰
  • ۰

سونوگرافی ترانس واژینال با استفاده از امواج صوتی فرکانس بالا تصاویری از داخل بدن ایجاد کرده و نمایش می دهد. تصاویری که از این سونوگرافی به دست می آید بسیار دقیق می باشد. از آنجا که سونوگرافی شکمی دقیق است و اطلاعات کاملی از ارگان های شکمی به ما می دهد ولی در مورد ارگان های لگنی به این صورت نیست. برای چک کردن ارگان های لگنی بهتر است از سونوگرافی ترانس واژینال استفاده شود.

سونوگرافی اندوواژینال ، نوعی سونوگرافی لگن است که پزشکان از آن برای بررسی اندام‌های تولید مثل زنان شامل رحم، لوله‌های فالوپ، تخمدان‌ها، دهانه رحم و مثانه استفاده می‌کنند. چرا که از طریق واژن به راحتی می توان این اندام ها را مشاهده کرد.  به معنای «از طریق واژن» و نوعی معاینه داخلی است. این سونوگرافی کاملا بی خطر بوده و روشی غیر تهاجمی محسوب می شود. در این روش، برخلاف روش سونوگرافی عادی شکم یا لگن (که در آن میله سونوگرافی (مبدل) در قسمت بیرونی لگن قرار دارد)، پزشک یا تکنسین مربوطه یک پروب سونوگرافی حدودا 2 یا 3 اینچی را در کانال واژن شما قرار می‌دهد.

  • ۹۸/۰۹/۰۴
  • ندا سالاریه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی